بررسی طرح اصلاح قصه خاله پیرزن در مجلس اسلامی

روز گذشته داستان خاله پیرزن از بلندگوهای مجلس شورای اسلامی پخش شد در حالی که تصاویری از نقاشیها ی داستان نیز بر مانیتورهای پارلمان نمایش داده می شد. پس از پایان داستان، برادر لاهیجانی چشمان خود را باز کرد و سرش را از روی میز بلند کرد و از سخنران خواست به پشت تریبون برود. نماینده محروم آباد رو به حضار گفت:
نمایندگان محترم شنیدید داستان خاله پیرزن را، یکزن با آقا شیره و آقا گرگه و آقا پلنگه و خیلی آقایان دیگر در جنگل دهن به دهن می گذارد و حتا از آنها میخواهد که با پایشان به او لگد بزنند. یعنی ما بدون اینکه متوجه باشیم از بچگی داریم اختلاط زن و مرد را به فرزندانمان آموزش میدهیم. حالا ممکن است یکنفر که کمتر به مسائل شرعی پایبند است بیاید برای انحراف ذهن من و تو بگوید که سن و سالی از این خاله پیرزن گذشته است ولی ما در اسلام چنین چیزی نداریم. اینکه بانویی به بهانه بالا بودن سن بخواهد شرع اسلام و قوانین الهی را نادیده بگیرد، به هیچ وجه پذیرفته شده نیست. البته من از این تریبون نمی خواهم به خاله پیرزن اهانت کرده باشم. همینکه میخواست برود خانه دخترش خیلی هم کار خوبی بود و در اسلام به صله رحم سفارش اکید شده است ولی این دلیل نمی شود که شرع را نادیده بگیریم و به هر حال حتمن رفتارهایی هم از خاله پیرزن سر زده است که در جنگل به اون فراوانی و وسعت آقا گرگه و آقایون دیگر فقط میخواستند او را بخورند. در ثانی همان بچه ای که قصه را برایش تعریف می کنیم، خودش خوب میفهمد که همیشه این خاله پیرزن نیست که میرود خانه دخترش، خلاصه دخترش هم به خانه مادر میرود. اینجا دیگر عمق فاجعه است. نعوذ بللاه یک دختر جوان با آقا گرگه و آقایان دیگر دهن بدهن بگذارد و آنها هم بگویند بیا جلو من میخواهم تو را بخورم. پس می بینیم دشمن چقدر با برنامه حرکت میکند و چه قصه هایی را سر هم میکند آنوقت مردم ساده دل هم می نیشینند همین داستانها را برای فرزندشان تعریف میکنند و ناخواسته او را منحرف میکنند بعد میپرسند چرا سن فحشاء پایین آمده یا چرا دختر فراری زیاد شده.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ما در طول این جلسه عکسهایی از خاله پیرزن از طریق مانیتور پخش شد که حجاب اسلامی را رعایت نکرده بود و موهایش از زیر روسری نمایان شده بود . در یکی از تصاویر خاله پیرزن با ژستی پر از عشوه به آقا گرگه می گوید منو نخور! در پایان جلسه پیش نویس طرح اصلاح قصه خاله پیرزن قرائت شد که این بندها را شامل می شود:
1- خاله پیرزن برای رفتن به خانه دخترش باید حتمن با یک مرد که به او محرم باشد مسافرت کند. در طول مسیر هم فقط این مرد با آقا گرگه و سایر آقایان حرف میزند و خاله پیرزن ضمن رعایت حجاب اسلامی و وقار سکوت اختیار می کنند.
2- پس از رسیدن به منزل دختر، خاله پیرزن با دامادش هم احوال پرسی می کند تا مبادا کودک تصور کند که دختر خاله پیرزن در خانه مجردی زندگی می کند.
3- هنگام خداحافظی داماد می گوید که حاج خانم اینبار خودم دخترتان را بر میدارم بیاورم منزل شما.
ادامه بحث و گفتگو درباره قصه خاله پیرزن به جلسه بعدی موکول شد.

این نوشته در بی مزه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

بیان دیدگاه