در ساختار قدرت و سیاست ایران رئیس جمهور در عمل نقش مجری و تدارکاتچی را دارد و قادر نیست پاسخگوی مطالبات جامعه باشد. پس چگونه است که افکار عمومی در سطح وسیعی به نمایش موسوم به انتخابات اقبال نشان میدهد؟
حکومت ایران در دوران انتخابات با این روشها افکار عمومی و جامعه را مهندسی می کند:
– معرفی نامزدهای گمنام با گفتار و شخصیتهای مضحک جهت توزیع جوکهای انتخاباتی
– وعده های عوامگرایانه مانند ایجاد میلیونها شغل یا پرداخت یارانه نقدی
– شوهای تلویزیونی تحت عنوان مناظره با افشاگری های کم سابقه
– ایجاد فضاهایی برای شادی کردن
– اعلام «ویژگی خاص انتخابات این دوره»
– برپایی کمپینهای تحریم و رای ندادن جهت زمینه سازی برای مهم جلوه دادن آمار مشارکت
– مانور تبلیغاتی از حضور مردم در انتخابات
– اعلام ارقام و آمارهای ساختگی از مشارکت مردم
-
نوشتههای تازه
- کانال تلگرامی اندیشه آزاد
- میدان میلیونی، توهم یا واقع گرایی؟
- چرا خداباور هستم؟
- جنگ روانی
- نقش شاهزاده رضا پهلوی در رهبری جنبش آزادی خواهی مردم ایران
- مهندسی افکار عمومی در انتخابات ایران
- شاهزاده رضا پهلوی از شورای ملی برکنار شد
- من که میرم رای میدم، میخوای بده می خوای نده !
- اهدا یک نسخه فتوکپی کلام الله مجید به مقام معظم رهبری
- یکپارچگی ایران
- تور بزرگ ایران ویژه دهه اول محرم
- نژاد پرستی در پرگار بی بی سی
- چه کسانی به جمهوری اسلامی نه گفتند
- روز قیامت از نگاه علمی
- زمانه اخبار باندبازی و رانت خواری را بر نمی تابد
بایگانی